استوار، نگار(1402) فرا تحلیل روابط انواع سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی فراگیران، نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، 133،6،16
اسکایرو، مایکل استیفن (1393) ، نظریه برنامه درسی ، ترجمه کلباسی ،افسانه ، خروشی ، پوران ، اطهری ، زینب السادات و عشوریون ، وحید ، اصفهان ، نشر شوناز .
بهزادی ، محمد حسن؛ پورفتحکوهی، محمدعلی؛ رسولی، حمید و شاهورانی، احمد(1401). شناسایی عوامل موثر بریادگیری ریاضی دانش آموزان به کمک فرا ترکیب و نظرات متخصصین آموزش ریاضی. نشریه علمی آموزشی و ارزشیابی، 15(57)، 151-175
خاکباز ، عظیمه سادات(1399). جایگاه آموزش چند فرهنگی در برنامه درسی ریاضی دوره اول ابتدایی. رویکرد نوین آموزشی، 15(1)، 33-58
زارع صفت ، صادق؛ ملکی پور، احمد ومعمرحور، جمال (1396). بررسی ایدئولوژیهای برنامه درسی دبیران کارو فناوری و میزان سازگاری ایدئولوژی آنها با اسناد بالا دستی ، فناوری برنامه درسی، 2(3)،14-1
زندی، بهمن؛ نقش، سیمین و علی طرخان، رضا(1397). بررسی رویکرد غالب برنامه درسی دبیران دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی،15(2)، 204-191
سیف، علی اکبر(1400). روانشناسی پرورش نوین:روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: انتشارات دوران
کریمی، راضیه؛ کلباسی، افسانه و اطهری، زینب السادات (1400). اولویت بندی گرایش معلمان ابتدایی شهر اصفهان به ایدئولوژیهای برنامه درسی. راهبردهای نوین تربیت معلمان، 7(11)،90-67
محمدی پویا، فرامرز؛ محمدی پویا، سهراب و قریب طرزه، سحر(1397). اولویت بندی فلسفههای آموزِشی ،ایدئولوژیهای برنامه درسی و روش تدریس اساتید علوم پزشکی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد،3(13)، 231-224
مهاجری، منصور؛ شغلی، علیرضا؛ حیدری، محمدرضا و گنجی نیا، حسین(1397). شناسایی و اولویت بندی ایدئولوژی برنامه درسی اساتید علوم پزشکی در زمینههای مولفههای ششگانه برنامه درسی، توسعه آموزش پزشکی،31(11)، 88-81
میر جلیلی، سیدمحمدعلی؛ مقیمی، معصومه و ملکی پور، احمد(1398). تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژیهای برنامه درسی اسکایرو. پژوهش در برنامه ر یزی درسی، 35(2)، 39-20
میلر، جی، پی(1397).نظریههای برنامه درسی. ترجمه مهر محمدی، محمود(1401)، تهران، انتشارات سمت
Cohen, M., & Williams, M. (2018). The Role of Memory in Learning: Implications for pedagogy. Journal of Education and Human Development, 7(1), 51-61.
Diaz, M., & Ruiz, M. (2018). The Scholar Academic Ideology and the Development of Critical Thinking Skills in Undergraduate Students. Journal of Education and Learning, 7(6), 1-9
Harb, M., & Taha, H. (2020) Connecting literacy to Curriculum Ideologies. Curriculum perspect 40(1), 27-33
Kasuga, W. (2020). Curriculum ideologies underpinning curriculum in Tanzania: a pre-service teachers perspectives. European journal of education studies. 7(3), 226-235.
Kilpatrick, J. (2021). The Scholar Academic Ideology and the School Mathematics Curriculum. ZDM Mathematics Edcuation, 44(4), 463-475.
Kim, M, &Tan, A, (2011). the role of teachers educational beliefs and curriculum design orientation preferences. Teachers and curriculum. 5(11), 1-13.
Mclaren, P., & Giroux, H. (1997). Revolutionary multiculturalism: Pedagogics of dissent for the new millennium. New York. Routledge
Munna, A. S., & Kalam, M. A. (2021). Teaching and learning process to enhance teaching effectiveness: a literature review. Lnternational Journal of Education and learning.7(6), 1-9.
Moriani, I., Taseer, N., & Rind, A. (2021). Understanding the Perceptions of Teachers of Sukkur IBA Community Colleges and the Teachers of Public Schools of City Shikarpur about the Curriculum Ideologies: Sir Syed Journal of Education & Social Research .4(2), 317-324
Michael Skyro. (2014). Curriculum Theory. Contradictory Perspectives and ConstantF Concerns. Tehran. Book of Iran.
Schiefele, U., & Schaffner, E. (2015). Students and instructors understandings, attitudes and beliefs about learning and teaching. teachers professional development: Assessment, training, and learning. 6(3), 5-24
Sukirman (2022). Global curriculum ideology perspectives. English language Taching Departmcen. Tarbiyah and Teaching Sciences Faculty, Institut Agama Islam Negeri Palopo, 43(311),124-135
Williams, M., & Burden, R. (2011). The Role of the learner in curriculum Development. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 23(3), 269-280.