نمایه کلیدواژه ها

ا

  • اختلالات برونی‌سازی شده تأثیر آموزش برنامه‌ی فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات برونی‌سازی شده در کودکان هفت تا 10 ساله [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 15-36]
  • اختلالات شخصیت مقایسه‌ی اختلالات شخصیتی در زندانیان وابسته به مواد، زندانیان غیروابسته به مواد و آزمودنی‌های بهنجار [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 43-64]
  • اختلال اضطراب اجتماعی مقایسه‌ی اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری گروهی و مواجهه درمانی در اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 103-131]
  • اختلال اضطراب فراگیر تأثیر آموزش نوروفیدبک بر کاهش نشانه‌های اختلال اضطراب فراگیر و کیفیت زندگی بیماران [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 175-202]
  • اختلال وسواس فکری- عملی تعیین اثربخشی درمان نوروفـیدبک مبتنی بر الکتروآنسفالوگرافی کمی در مقایسه با درمان داروئی در کاهش علائم اختلال وسواس فکری ـ عملی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 23-42]
  • ارزیابی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 133-151]
  • ارزیابی مجدد تأثیر ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی منفی بر ناقرینگی EEG پیشانی مغز براساس ابعاد نورزگرایی و برون‌گردی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 37-71]
  • اسکیزوفرنی پارانوئید مقایسة بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی پارانوئید، اسکیزوفرنی غیرپارانوئید و افراد سالم در حافظة یادآوری و بازشناسی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 65-84]
  • اسنادهای ملی مقایسه اثر القاء خشم، غم و شادی در اسنادهای علی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 203-226]
  • اضطراب کلی مقایسه‌ی اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری گروهی و مواجهه درمانی در اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 103-131]
  • اعتیاد بررسی نوروزگرایی، برونگرایی، تکانش‌ورزی، و هیجان‌خواهی در معتادان دارای رفتارهای پر خطر در مقایسه با معتادان دارای رفتارهای کم خطر و افراد سالم [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 89-105]
  • افسردگی مقایسه‌ی اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری گروهی و مواجهه درمانی در اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 103-131]
  • انگیزش یادگیری ریاضی بررسی تفاوت دختر و پسر در متغیرهای مرتبط به عملکرد ریاضی (خودپنداره‌ی ریاضی، انگیزش یادگیری ریاضی و عملکرد قبلی ریاضی) و نقش آن بر پیشرفت ریاضی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 161-190]
  • انگیزه پیشرفت بررسـی رابطه‌ی متغیرهای باورهای هوشـی، عزت‌نفس و انـگیزه‌ی پیشرفت با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 63-88]
  • اهداف پیشرفت اهداف پیشرفت دانش‌آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 1-21]
  • اوتیسم بررسی تأثیر تقلید حرکتی غیرگفتاری بر طول گفته‌ی کودکان 3 تا 9 ساله مبتلا به اوتیسم [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 103-115]

ب

  • باورهای معرفت‌شناختی نقش باورهای معرفت شناختی، سبک‌های تفکر، راهبردهای یادگیری در عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 185-201]
  • باورهای هوشی بررسـی رابطه‌ی متغیرهای باورهای هوشـی، عزت‌نفس و انـگیزه‌ی پیشرفت با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 63-88]
  • برنامه‌ی فرزندپروری مثبت تأثیر آموزش برنامه‌ی فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات برونی‌سازی شده در کودکان هفت تا 10 ساله [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 15-36]
  • برون‌گرایی مدل‌یابی روابط ساختاری بین صفات شخصیت، سبک‌های مقابله با تنیدگی و بهزیستی ذهنی دانشجویان دختر و پسر [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 117-154]
  • برون‌گرایی ـ درون‌گرایی بررسی عوامل شخصیتی، محیطی و سبک حل مسأله مؤثر بر فرار دختران از منزل [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 139-159]
  • برون‌گردی تأثیر ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی منفی بر ناقرینگی EEG پیشانی مغز براساس ابعاد نورزگرایی و برون‌گردی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 37-71]
  • بیش فعالی مقایسه‌ی اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی1، خودتنظیمی رفتار انگیزشی2 و خودتعلیمی کلامی3 بر نشانه‌های اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه 4 [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 191-212]
  • بهزیستی ذهنی مدل‌یابی روابط ساختاری بین صفات شخصیت، سبک‌های مقابله با تنیدگی و بهزیستی ذهنی دانشجویان دختر و پسر [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 117-154]

پ

  • پایایی بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه‌ی استرس زندگی دانشجویی (SSI) در دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 23-48]
  • پایایی ساختار عاملی نسخه‌ی ایرانی پرسشنامه‌ی طرحواره‌ی یانگ- فرم 232 سؤالی در یک نمونه‌ی غیربالینی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 227-246]
  • پرخاشگری و ازدواج بررسی یک مدل پیشنهادی برای پیشایندها و پیامدهای گذشت در ازدواج [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 155-184]
  • پرسشنامه HEXACO-PI-R هنجاریابی پرسشنامة 6 عاملی شخصیت HEXACO-PI-R در دانشجویان ایرانی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 49-62]
  • پرسشنامه‌ی استرس زندگی دانشجویی بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه‌ی استرس زندگی دانشجویی (SSI) در دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 23-48]
  • پیشرفت ریاضی بررسی تفاوت دختر و پسر در متغیرهای مرتبط به عملکرد ریاضی (خودپنداره‌ی ریاضی، انگیزش یادگیری ریاضی و عملکرد قبلی ریاضی) و نقش آن بر پیشرفت ریاضی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 161-190]

ت

  • تحلیل عاملی تأییدی بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه‌ی استرس زندگی دانشجویی (SSI) در دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 23-48]
  • تحلیل مبتنی بر شخص اهداف پیشرفت دانش‌آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 1-21]
  • تحول بررسی تحول حافظه‌ی کاری در کودکان 7-5 ساله [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 1-22]
  • تحول بهنجار کودک نظریه ذهن: تحول و رویکردها [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 85-115]
  • تدریس اثربخش ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 133-151]
  • تغییر نگرش مقایسه‌ی اثر بخشی طراحی آموزشی ملهم از سه نظریه‌ی رفتارگرایی، شـناخت‌گرایی، و ساخت‌گـرایی در تغـییر نـگرش‌هـای اجـتماعی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 117-137]
  • تقلید بررسی تأثیر تقلید حرکتی غیرگفتاری بر طول گفته‌ی کودکان 3 تا 9 ساله مبتلا به اوتیسم [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 103-115]
  • تکانش‌ورزی بررسی نوروزگرایی، برونگرایی، تکانش‌ورزی، و هیجان‌خواهی در معتادان دارای رفتارهای پر خطر در مقایسه با معتادان دارای رفتارهای کم خطر و افراد سالم [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 89-105]
  • توانایی فراشناختی اهداف پیشرفت دانش‌آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 1-21]

ج

  • جنسیت ـ خودپنداره ریاضی بررسی تفاوت دختر و پسر در متغیرهای مرتبط به عملکرد ریاضی (خودپنداره‌ی ریاضی، انگیزش یادگیری ریاضی و عملکرد قبلی ریاضی) و نقش آن بر پیشرفت ریاضی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 161-190]
  • جهت‌گیری مذهبی بررسی رابطه‌ی بین جهت‌گیری مذهبی و سازگاری زناشویی [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 49-62]

ح

  • حافظه یادآوری مقایسة بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی پارانوئید، اسکیزوفرنی غیرپارانوئید و افراد سالم در حافظة یادآوری و بازشناسی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 65-84]
  • حافظه بازشناسی مقایسة بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی پارانوئید، اسکیزوفرنی غیرپارانوئید و افراد سالم در حافظة یادآوری و بازشناسی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 65-84]
  • حافظه‌ی کاری بررسی تحول حافظه‌ی کاری در کودکان 7-5 ساله [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 1-22]

خ

  • خشم مقایسه اثر القاء خشم، غم و شادی در اسنادهای علی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 203-226]
  • خوداثرمندی بررسی رابطه‌ی خود اثرمندی و طرد همسالان در نوجوانان [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 107-123]
  • خودتعلیمی کلامی مقایسه‌ی اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی1، خودتنظیمی رفتار انگیزشی2 و خودتعلیمی کلامی3 بر نشانه‌های اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه 4 [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 191-212]
  • خـودتنظیمی رفتـارهای انگیزشی مقایسه‌ی اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی1، خودتنظیمی رفتار انگیزشی2 و خودتعلیمی کلامی3 بر نشانه‌های اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه 4 [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 191-212]
  • خودتـنظیمی رفـتارهای تـوجهی مقایسه‌ی اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی1، خودتنظیمی رفتار انگیزشی2 و خودتعلیمی کلامی3 بر نشانه‌های اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه 4 [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 191-212]
  • خود تنظیم‌گری عاطفی/ رفتاری هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم‌گری عاطفی/رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده‌ی ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 73-101]

د

  • دارو (مهارکننده‌های اختصاصی بازجذب سروتونین) تعیین اثربخشی درمان نوروفـیدبک مبتنی بر الکتروآنسفالوگرافی کمی در مقایسه با درمان داروئی در کاهش علائم اختلال وسواس فکری ـ عملی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 23-42]
  • دانش‌آموزان ناشنوا اهداف پیشرفت دانش‌آموزان ناشنوا: تحلیل مبتنی بر شخص [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 1-21]
  • دانشجویان ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 133-151]
  • دانشجویان نقش باورهای معرفت شناختی، سبک‌های تفکر، راهبردهای یادگیری در عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 185-201]
  • دانشجویان ایرانی هنجاریابی پرسشنامة 6 عاملی شخصیت HEXACO-PI-R در دانشجویان ایرانی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 49-62]
  • درمان شناختی- رفتاری گروهی مقایسه‌ی اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری گروهی و مواجهه درمانی در اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 103-131]

ر

  • راهبردهای یادگیری نقش باورهای معرفت شناختی، سبک‌های تفکر، راهبردهای یادگیری در عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 185-201]
  • روایی بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه‌ی استرس زندگی دانشجویی (SSI) در دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 23-48]
  • روایی ساختار عاملی نسخه‌ی ایرانی پرسشنامه‌ی طرحواره‌ی یانگ- فرم 232 سؤالی در یک نمونه‌ی غیربالینی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 227-246]
  • روان‌پریش‌خویی رابطه‌ی ابعاد شخصیت و جهت‌گیری مذهبی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 1-14]
  • روان‌پریش‌خویی ـ کنترل تکانه بررسی عوامل شخصیتی، محیطی و سبک حل مسأله مؤثر بر فرار دختران از منزل [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 139-159]
  • روان‌رنجـورخویی مدل‌یابی روابط ساختاری بین صفات شخصیت، سبک‌های مقابله با تنیدگی و بهزیستی ذهنی دانشجویان دختر و پسر [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 117-154]
  • روان‌رنجور‌خویی ـ ثبات هیجانی و سبک حل مسأله بررسی عوامل شخصیتی، محیطی و سبک حل مسأله مؤثر بر فرار دختران از منزل [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 139-159]
  • رویکردهای روانشناسی مقایسه‌ی اثر بخشی طراحی آموزشی ملهم از سه نظریه‌ی رفتارگرایی، شـناخت‌گرایی، و ساخت‌گـرایی در تغـییر نـگرش‌هـای اجـتماعی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 117-137]
  • رویکردهای نظری نظریه ذهن: تحول و رویکردها [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 85-115]
  • رون‌گرایی بررسی نوروزگرایی، برونگرایی، تکانش‌ورزی، و هیجان‌خواهی در معتادان دارای رفتارهای پر خطر در مقایسه با معتادان دارای رفتارهای کم خطر و افراد سالم [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 89-105]

س

  • ساختار عاملی ساختار عاملی نسخه‌ی ایرانی پرسشنامه‌ی طرحواره‌ی یانگ- فرم 232 سؤالی در یک نمونه‌ی غیربالینی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 227-246]
  • سازگاری زناشویی بررسی رابطه‌ی بین جهت‌گیری مذهبی و سازگاری زناشویی [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 49-62]
  • سبک‌های تفکر نقش باورهای معرفت شناختی، سبک‌های تفکر، راهبردهای یادگیری در عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 185-201]
  • سبک‌های دلبستگی هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم‌گری عاطفی/رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده‌ی ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 73-101]
  • سبک‌های مقابـله مدل‌یابی روابط ساختاری بین صفات شخصیت، سبک‌های مقابله با تنیدگی و بهزیستی ذهنی دانشجویان دختر و پسر [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 117-154]
  • سلامت اجتماعی بررسی نقش عوامل تعیین‌کننده در سلامت اجتماعی دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 1-19]
  • سلامت عمومی بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه‌ی استرس زندگی دانشجویی (SSI) در دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 23-48]
  • سوگیری توجه‌ بررسی رابطة بین مدت مصرف و ترک در سوگیری‌ توجه نسبت به محرک‌های وسوسه انگیز مربوط به مواد افیونی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 153-173]

ش

  • شادی مقایسه اثر القاء خشم، غم و شادی در اسنادهای علی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 203-226]
  • شخصیت؛ جهت‌گیری مذهبی رابطه‌ی ابعاد شخصیت و جهت‌گیری مذهبی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 1-14]

ط

  • طراحی ‌آموزشی مقایسه‌ی اثر بخشی طراحی آموزشی ملهم از سه نظریه‌ی رفتارگرایی، شـناخت‌گرایی، و ساخت‌گـرایی در تغـییر نـگرش‌هـای اجـتماعی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 117-137]
  • طرحواره ساختار عاملی نسخه‌ی ایرانی پرسشنامه‌ی طرحواره‌ی یانگ- فرم 232 سؤالی در یک نمونه‌ی غیربالینی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 227-246]
  • طرد همسالان بررسی رابطه‌ی خود اثرمندی و طرد همسالان در نوجوانان [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 107-123]
  • طول گفته بررسی تأثیر تقلید حرکتی غیرگفتاری بر طول گفته‌ی کودکان 3 تا 9 ساله مبتلا به اوتیسم [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 103-115]

ع

  • عزت‌نفس بررسـی رابطه‌ی متغیرهای باورهای هوشـی، عزت‌نفس و انـگیزه‌ی پیشرفت با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 63-88]
  • عقب‌مانده‌ی ذهنی هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم‌گری عاطفی/رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده‌ی ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 73-101]
  • عملکرد تحصیلی نقش باورهای معرفت شناختی، سبک‌های تفکر، راهبردهای یادگیری در عملکرد تحصیلی دانشجویان [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 185-201]
  • عملکرد خانواده مقایسه‌ی عملکرد خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی (ADHD) با خانواده‌های دارای کودکان بهنجار [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 21-41]
  • عملکرد قبلی ریاضی بررسی تفاوت دختر و پسر در متغیرهای مرتبط به عملکرد ریاضی (خودپنداره‌ی ریاضی، انگیزش یادگیری ریاضی و عملکرد قبلی ریاضی) و نقش آن بر پیشرفت ریاضی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 161-190]
  • عوامل تعیین‌کننده، دانشجویان بررسی نقش عوامل تعیین‌کننده در سلامت اجتماعی دانشجویان دانشگاه تبریز [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 1-19]

غ

  • غم مقایسه اثر القاء خشم، غم و شادی در اسنادهای علی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 203-226]

ف

  • فرونشانی تأثیر ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی منفی بر ناقرینگی EEG پیشانی مغز براساس ابعاد نورزگرایی و برون‌گردی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 37-71]

ک

  • کارآفرینی بررسـی رابطه‌ی متغیرهای باورهای هوشـی، عزت‌نفس و انـگیزه‌ی پیشرفت با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیام نور استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 63-88]
  • کیفیت زناشویی بررسی یک مدل پیشنهادی برای پیشایندها و پیامدهای گذشت در ازدواج [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 155-184]
  • کیفیت زندگی تأثیر آموزش نوروفیدبک بر کاهش نشانه‌های اختلال اضطراب فراگیر و کیفیت زندگی بیماران [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 175-202]
  • کودک تأثیر آموزش برنامه‌ی فرزندپروری مثبت بر کاهش اختلالات برونی‌سازی شده در کودکان هفت تا 10 ساله [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 15-36]
  • کودک بررسی تحول حافظه‌ی کاری در کودکان 7-5 ساله [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 1-22]
  • کودکان پیش‌دبستانی رابطة شدت علائم مشکلات هیجانی و مسایل رفتاری با نحوة ترسیم آدمک در کودکان پیش‌دبستانی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 85-102]
  • کودکان تیزهوش هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم‌گری عاطفی/رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده‌ی ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 73-101]

گ

  • گذشت بررسی یک مدل پیشنهادی برای پیشایندها و پیامدهای گذشت در ازدواج [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 155-184]
  • گفتار بررسی تأثیر تقلید حرکتی غیرگفتاری بر طول گفته‌ی کودکان 3 تا 9 ساله مبتلا به اوتیسم [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 103-115]

م

  • مادر مقایسه‌ی عملکرد خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی (ADHD) با خانواده‌های دارای کودکان بهنجار [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 21-41]
  • مجرم؛ وابستگی به مواد مقایسه‌ی اختلالات شخصیتی در زندانیان وابسته به مواد، زندانیان غیروابسته به مواد و آزمودنی‌های بهنجار [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 43-64]
  • مدل‌یابی معادلات ساختاری مدل‌یابی روابط ساختاری بین صفات شخصیت، سبک‌های مقابله با تنیدگی و بهزیستی ذهنی دانشجویان دختر و پسر [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 117-154]
  • مسایل رفتاری رابطة شدت علائم مشکلات هیجانی و مسایل رفتاری با نحوة ترسیم آدمک در کودکان پیش‌دبستانی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 85-102]
  • مشکلات رفتاری هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم‌گری عاطفی/رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده‌ی ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 73-101]
  • مشکلات هیجانی رابطة شدت علائم مشکلات هیجانی و مسایل رفتاری با نحوة ترسیم آدمک در کودکان پیش‌دبستانی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 85-102]
  • مواجهه درمانی مقایسه‌ی اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری گروهی و مواجهه درمانی در اختلال اضطراب اجتماعی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 103-131]

ن

  • ناقرینگی EEG پیشانی تأثیر ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی منفی بر ناقرینگی EEG پیشانی مغز براساس ابعاد نورزگرایی و برون‌گردی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 37-71]
  • نحوة ترسیم آدمک رابطة شدت علائم مشکلات هیجانی و مسایل رفتاری با نحوة ترسیم آدمک در کودکان پیش‌دبستانی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 85-102]
  • نظریه‌ی ذهن نظریه ذهن: تحول و رویکردها [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 85-115]
  • نظم‌جویی هیجان تأثیر ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی منفی بر ناقرینگی EEG پیشانی مغز براساس ابعاد نورزگرایی و برون‌گردی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 37-71]
  • نقص توجه مقایسه‌ی اثربخشی خودتنظیمی رفتار توجهی1، خودتنظیمی رفتار انگیزشی2 و خودتعلیمی کلامی3 بر نشانه‌های اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه 4 [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 191-212]
  • نقص توجه/ بیش‌فعالی مقایسه‌ی عملکرد خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش‌فعالی (ADHD) با خانواده‌های دارای کودکان بهنجار [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 21-41]
  • نگرش مذهبی بررسی یک مدل پیشنهادی برای پیشایندها و پیامدهای گذشت در ازدواج [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 155-184]
  • نگرش نسبت به مصرف سیگار اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر نگرش نسبت به مصرف سیگار در دانش-آموزان پسر سال اول متوسطه [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 63-84]
  • نگرش‌های اجتماعی مقایسه‌ی اثر بخشی طراحی آموزشی ملهم از سه نظریه‌ی رفتارگرایی، شـناخت‌گرایی، و ساخت‌گـرایی در تغـییر نـگرش‌هـای اجـتماعی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 117-137]
  • نوجوانان بررسی رابطه‌ی خود اثرمندی و طرد همسالان در نوجوانان [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 107-123]
  • نورزگرایی تأثیر ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی منفی بر ناقرینگی EEG پیشانی مغز براساس ابعاد نورزگرایی و برون‌گردی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 37-71]
  • نوروزگرایی بررسی نوروزگرایی، برونگرایی، تکانش‌ورزی، و هیجان‌خواهی در معتادان دارای رفتارهای پر خطر در مقایسه با معتادان دارای رفتارهای کم خطر و افراد سالم [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 89-105]
  • نوروزگرایی؛ سازمان نایافتگی مذهبی؛ بیش‌ارزنده-سازی مذهبی رابطه‌ی ابعاد شخصیت و جهت‌گیری مذهبی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 1-14]
  • نوروفیدبک تعیین اثربخشی درمان نوروفـیدبک مبتنی بر الکتروآنسفالوگرافی کمی در مقایسه با درمان داروئی در کاهش علائم اختلال وسواس فکری ـ عملی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 23-42]
  • نوروفیدبک تأثیر آموزش نوروفیدبک بر کاهش نشانه‌های اختلال اضطراب فراگیر و کیفیت زندگی بیماران [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 175-202]
  • نورون‌های آینه-ای بررسی تأثیر تقلید حرکتی غیرگفتاری بر طول گفته‌ی کودکان 3 تا 9 ساله مبتلا به اوتیسم [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 103-115]

و

  • وابستگی به مواد بررسی رابطة بین مدت مصرف و ترک در سوگیری‌ توجه نسبت به محرک‌های وسوسه انگیز مربوط به مواد افیونی [دوره 4، شماره 15، 1388، صفحه 153-173]
  • واقعیت درمانی گروهی اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر نگرش نسبت به مصرف سیگار در دانش-آموزان پسر سال اول متوسطه [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 63-84]

ه

  • هیجان‌خواهی بررسی نوروزگرایی، برونگرایی، تکانش‌ورزی، و هیجان‌خواهی در معتادان دارای رفتارهای پر خطر در مقایسه با معتادان دارای رفتارهای کم خطر و افراد سالم [دوره 4، شماره 14، 1388، صفحه 89-105]
  • همدلی بررسی یک مدل پیشنهادی برای پیشایندها و پیامدهای گذشت در ازدواج [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 155-184]
  • هنجاریابی هنجاریابی پرسشنامة 6 عاملی شخصیت HEXACO-PI-R در دانشجویان ایرانی [دوره 4، شماره 16، 1388، صفحه 49-62]
  • هوش هوش و دلبستگی: تحلیلی بر خود تنظیم‌گری عاطفی/رفتاری کودکان تیزهوش، عقب مانده‌ی ذهنی و عادی [دوره 4، شماره 13، 1388، صفحه 73-101]