نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آخرت‌نگری؛ هدفمندی در زندگی بررسی رابطه آخرت نگری، هدفمندی در زندگی، امید و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 181-207]
  • آگاهی واج‌شناختی اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و آگاهی واج‌شناختی در دانش‌آ-موزان نارساخوان [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 189-210]
  • آموزش مدیریت والدین اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی/کم‌توجهی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 135-154]

ا

  • اجتناب‌شناختی مقایسه مولفه‌های شناختی اضطراب بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری و افراد عادی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 153-169]
  • احساس انسجام پیش‌بینی تغییرات رفتارهای بهداشتی بر اساس متغیرهای احساس انسجام، خودکارآمدی کلی، خوش‌بینی و بدبینی در جمعیت دانشجویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 19-36]
  • احساس تنهایی رابطه ساده و چندگانه اندازه شبکه اجتماعی و احساس تنهایی با سلامت عمومی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 15-39]
  • اختلال استرس پس از حادثه اثربخشی روش‌درمانی حساسیت‌زدایی با حرکات چشم و پردازش مجدد در درمان اختلال استرس پس از سانحه ناشی از تجاوز جنسی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 57-81]
  • اختلال اضطراب فراگیر نقش تشخیصی نقص در تنظیم هیجانی، ذهن‌آگاهی و خوددوست‌داری در زنان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و زنان عادی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 147-172]
  • اختلال اضطراب فراگیر مقایسه مولفه‌های شناختی اضطراب بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری و افراد عادی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 153-169]
  • اختلال مصرف مواد نقش تعدیل‌کننده ناگویی هیجانی در رابطه بین سبک‌های دلبستگی و شدت اختلال-های مصرف مواد [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 17-42]
  • اختلال‌‌‌های رفتاری درون‌نمود اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی با روی‌آورد شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانه‌های اختلال‌های‌ رفتاری درون‌نمود در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 259-280]
  • اختلال وسواسی جبریv مقایسه مولفه‌های شناختی اضطراب بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری و افراد عادی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 153-169]
  • ادراک رفتار والدین ارتباط ادراک رفتار والدین با افسردگی و اضطراب در فرزندان: با نقش میانجی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 171-193]
  • ادراک سیاست سازمانی نقش ادراک سیاست سازمانی بر استرس شغلی و رضایت شغلی با توجه به اثر میانجی حمایت ادراک شده سازمانی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 99-121]
  • ازخودبیگانگی روانی پیش‌بینی‌کننده‌های نگرش نوجوانان به رفتار خرابکارانه: نقش مؤلفه‌های ازخودبیگانگی روانی و کیفیت دلبستگی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 101-118]
  • استرس ادراک شده رابطه ذهن آگاهی، راهبردهای مقابله‌ای و استرس ادراک شده با کیفیت زندگی بیماران سرطانی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 171-188]
  • استرس شغلی رابطه استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 1-16]
  • استرس شغلی مدل استرس شغلی در محیط‌های آموزشی - دانشگاهی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 61-89]
  • استرس شغلی نقش ادراک سیاست سازمانی بر استرس شغلی و رضایت شغلی با توجه به اثر میانجی حمایت ادراک شده سازمانی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 99-121]
  • استعداد شرم نقش هیجان‌های خودآگاه (استعداد شرم و استعداد گناه) و سبک‌های اسنادی در پیش‌بینی نشانه‌های عمومی روانپزشکی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 33-48]
  • استعدادگناه نقش هیجان‌های خودآگاه (استعداد شرم و استعداد گناه) و سبک‌های اسنادی در پیش‌بینی نشانه‌های عمومی روانپزشکی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 33-48]
  • اسکیزوفرنیا مقایسه‏ کیفیت‏ زندگی و سلامت‏ روانی همسران بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، دوقطبی، افسردگی‏ اساسی و افراد بهنجار [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 173-193]
  • اضطراب دلایل ترس از مرگ و دینداری با اضطراب در دانشجویان دانشگاه شیراز [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 19-32]
  • اضطراب اثربخشی ذهن آگاهی مبتنی بر یوگا در بهبود نشانه‌های بی‌خوابی ثانویه [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 119-134]
  • اعتیاد نقش تعدیل‌کننده ناگویی هیجانی در رابطه بین سبک‌های دلبستگی و شدت اختلال-های مصرف مواد [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 17-42]
  • اعتبار و استدلال هنجاریابی پرسشنامه استدلال تورپ در دانشجویان [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 41-55]
  • افسردگی اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری برکاهش علائم افسردگی و افزایش امید در بین نوجوانان مواجه شده با آسیب [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 125-141]
  • افسردگی اثربخشی ذهن آگاهی مبتنی بر یوگا در بهبود نشانه‌های بی‌خوابی ثانویه [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 119-134]
  • افسردگی ‏اساسی مقایسه‏ کیفیت‏ زندگی و سلامت‏ روانی همسران بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، دوقطبی، افسردگی‏ اساسی و افراد بهنجار [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 173-193]
  • افسردگی و اضطراب ارتباط ادراک رفتار والدین با افسردگی و اضطراب در فرزندان: با نقش میانجی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 171-193]
  • افشای هیجانی نوشتاری اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری برکاهش علائم افسردگی و افزایش امید در بین نوجوانان مواجه شده با آسیب [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 125-141]
  • امید اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری برکاهش علائم افسردگی و افزایش امید در بین نوجوانان مواجه شده با آسیب [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 125-141]
  • امید بررسی رابطه آخرت نگری، هدفمندی در زندگی، امید و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 181-207]
  • اندازه شبکه اجتماعی رابطه ساده و چندگانه اندازه شبکه اجتماعی و احساس تنهایی با سلامت عمومی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 15-39]
  • انگیزش تحصیلی بررسی رابطه آخرت نگری، هدفمندی در زندگی، امید و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 181-207]
  • انگیزش شغلی اثر دگرگون‌سازی شغلی بر عملکرد تکلیفی و رفتار شهروندی سازمانی با میانجی-گری انگیزش شغلی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 155-180]

ب

  • بازداری شناختی بازداری شناختی در اختلال وسواس شستشو: پارادایم بازداری بازگشت [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 117-130]
  • بازده‌های یادگیری مقایسه تأثیر تدریس با الگوی قیاسگری (TWA) و یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک‌های یادگیری ترجیحی بر بازده‌های یادگیری و نگرش نسبت به علوم [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 143-169]
  • با وجدان بودن ارتباط عوارض خلقی قرص‌های خوراکی ترکیبی پیشگیری از بارداری با عوامل شخصیت [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 49-66]
  • باورهای غیرمنطقی رابطه توانایی حل‌مسأله خانواده و باورهای غیرمنطقی با مشکلات و ناسازگاری‌‌زناشویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 1-17]
  • باورهای فراشناختی رابطه نگرانی و نشخوار فکری با باورهای فراشناختی و نشانگان افسردگی اساسی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 111-124]
  • باورهای مثبت در مورد نگرانی مقایسه مولفه‌های شناختی اضطراب بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری و افراد عادی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 153-169]
  • بحث گروهی تأثیر سه روش بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، گفتگو در گروه‌های کوچک به روش مشارکتی و سخنرانی، بر رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 195-239]
  • بی‌خوابی اثربخشی ذهن آگاهی مبتنی بر یوگا در بهبود نشانه‌های بی‌خوابی ثانویه [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 119-134]
  • بدبینی پیش‌بینی تغییرات رفتارهای بهداشتی بر اساس متغیرهای احساس انسجام، خودکارآمدی کلی، خوش‌بینی و بدبینی در جمعیت دانشجویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 19-36]
  • برون‌گرایی تأثیر هیجانی موسیقی بر فشارخون و ضربان قلب در افراد مبتلا به فشارخون اساسی بر اساس ابعاد شخصیتی درون‌گرایی و برون‌گرایی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 57-73]

پ

  • پارادایم بازداری بازگشت بازداری شناختی در اختلال وسواس شستشو: پارادایم بازداری بازگشت [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 117-130]
  • پرخاشگری اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی مدیریت خشم بر مبنای الگوی ریلی و شاپشایر در کاهش پرخاشگری و ارتقای رضایت زناشویی افراد مبتلا به سوء‌ مصرف مواد [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 99-116]
  • پردازش مجدد اثربخشی روش‌درمانی حساسیت‌زدایی با حرکات چشم و پردازش مجدد در درمان اختلال استرس پس از سانحه ناشی از تجاوز جنسی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 57-81]
  • پریشانی روانشناختی مقایسه تأثیر دو روش آموزش تنظیم هیجان و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، بر پریشانی روانشناختی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مادران کودکان عقب‌مانده ذهنی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 43-59]
  • پیشرفت تحصیلی رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 1-14]
  • پیشرفت تحصیلی رابطه «همخوانی/ناهمخوانی سبک‌های تفکر دانشجو- استاد» با پیشرفت تحصیلی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 67-79]

ت

  • تدریس با الگوی قیاس‌گری مقایسه تأثیر تدریس با الگوی قیاسگری (TWA) و یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک‌های یادگیری ترجیحی بر بازده‌های یادگیری و نگرش نسبت به علوم [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 143-169]
  • تربیت بدنی رابطه استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 1-16]
  • تفاوت‌های جنسیتی تفاوت‌های جنسیتی در برآوردهای شخصی از هوش‌های چندگانه در جامعه دانشجویان [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 91-110]
  • تنیس روی میز اثر تمرین شناختی بر کارایی شبکه کنترل اجرایی توجه و سرعت پردازش (با رویکرد نظریه هب) [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 75-99]
  • تنظیم هیجان مقایسه تأثیر دو روش آموزش تنظیم هیجان و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، بر پریشانی روانشناختی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مادران کودکان عقب‌مانده ذهنی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 43-59]

ج

  • جهت‌گیری منفی به مشکل مقایسه مولفه‌های شناختی اضطراب بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری و افراد عادی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 153-169]

ح

  • حرکات چشم اثربخشی روش‌درمانی حساسیت‌زدایی با حرکات چشم و پردازش مجدد در درمان اختلال استرس پس از سانحه ناشی از تجاوز جنسی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 57-81]
  • حساسیت پردازش حسی نقش سیستم‌های مغزی-رفتاری و حساسیت پردازش حسی در ناگویی خلقی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 83-98]
  • حساسیت‌زدایی اثربخشی روش‌درمانی حساسیت‌زدایی با حرکات چشم و پردازش مجدد در درمان اختلال استرس پس از سانحه ناشی از تجاوز جنسی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 57-81]
  • حل‌مسأله خانواده رابطه توانایی حل‌مسأله خانواده و باورهای غیرمنطقی با مشکلات و ناسازگاری‌‌زناشویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 1-17]
  • حمایت سازمانی ادراک شده نقش ادراک سیاست سازمانی بر استرس شغلی و رضایت شغلی با توجه به اثر میانجی حمایت ادراک شده سازمانی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 99-121]

خ

  • خوددوست‌داری نقش تشخیصی نقص در تنظیم هیجانی، ذهن‌آگاهی و خوددوست‌داری در زنان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و زنان عادی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 147-172]
  • خودکارآمدی رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 1-14]
  • خودکارآمدی پیش‌بینی تغییرات رفتارهای بهداشتی بر اساس متغیرهای احساس انسجام، خودکارآمدی کلی، خوش‌بینی و بدبینی در جمعیت دانشجویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 19-36]
  • خوش‌بینی پیش‌بینی تغییرات رفتارهای بهداشتی بر اساس متغیرهای احساس انسجام، خودکارآمدی کلی، خوش‌بینی و بدبینی در جمعیت دانشجویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 19-36]

د

  • دانشجویان تفاوت‌های جنسیتی در برآوردهای شخصی از هوش‌های چندگانه در جامعه دانشجویان [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 91-110]
  • دانشگاه تبریز مدل استرس شغلی در محیط‌های آموزشی - دانشگاهی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 61-89]
  • دیدگاه‌گیری نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در نشانه‌های شخصیت مرزی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 209-226]
  • درمان شناختی-رفتاری اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی مدیریت خشم بر مبنای الگوی ریلی و شاپشایر در کاهش پرخاشگری و ارتقای رضایت زناشویی افراد مبتلا به سوء‌ مصرف مواد [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 99-116]
  • درون‌گرایی تأثیر هیجانی موسیقی بر فشارخون و ضربان قلب در افراد مبتلا به فشارخون اساسی بر اساس ابعاد شخصیتی درون‌گرایی و برون‌گرایی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 57-73]
  • دگرگون‌سازی شغلی اثر دگرگون‌سازی شغلی بر عملکرد تکلیفی و رفتار شهروندی سازمانی با میانجی-گری انگیزش شغلی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 155-180]
  • دلایل ترس از مرگ دلایل ترس از مرگ و دینداری با اضطراب در دانشجویان دانشگاه شیراز [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 19-32]
  • دلبستگی نقش تعدیل‌کننده ناگویی هیجانی در رابطه بین سبک‌های دلبستگی و شدت اختلال-های مصرف مواد [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 17-42]
  • دینداری دلایل ترس از مرگ و دینداری با اضطراب در دانشجویان دانشگاه شیراز [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 19-32]
  • دوزبانگی فراتحلیل پیامدهای شناختی – تحصیلی دوزبانگی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 123-146]
  • دوزبانه فراتحلیل پیامدهای شناختی – تحصیلی دوزبانگی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 123-146]
  • دوقطبی مقایسه‏ کیفیت‏ زندگی و سلامت‏ روانی همسران بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، دوقطبی، افسردگی‏ اساسی و افراد بهنجار [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 173-193]

ذ

  • ذهن آگاهی رابطه ذهن آگاهی، راهبردهای مقابله‌ای و استرس ادراک شده با کیفیت زندگی بیماران سرطانی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 171-188]
  • ذهن-آگاهی نقش تشخیصی نقص در تنظیم هیجانی، ذهن‌آگاهی و خوددوست‌داری در زنان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و زنان عادی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 147-172]

ر

  • راهبردهای تنظیم شناختی هیجان مقایسه تأثیر دو روش آموزش تنظیم هیجان و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، بر پریشانی روانشناختی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مادران کودکان عقب‌مانده ذهنی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 43-59]
  • راهبردهای شناختی تنظیم هیجان نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و روان‌نژندگرایی و برونگرایی در نشانه-های پانیک [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 195-218]
  • راهبردهای مقابله‌ای رابطه ذهن آگاهی، راهبردهای مقابله‌ای و استرس ادراک شده با کیفیت زندگی بیماران سرطانی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 171-188]
  • رشد قضاوت اخلاقی تأثیر سه روش بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، گفتگو در گروه‌های کوچک به روش مشارکتی و سخنرانی، بر رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 195-239]
  • رضایت از زندگی بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه قاطعیت و رابطه آن با رضایت از زندگی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 241-258]
  • رضایت شغلی نقش ادراک سیاست سازمانی بر استرس شغلی و رضایت شغلی با توجه به اثر میانجی حمایت ادراک شده سازمانی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 99-121]
  • رضایت شغلی نقش عواطف مثبت و منفی در رضایت و عملکرد شغلی اعضای هیات علمی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 131-152]
  • رضامندی زناشویی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی مدیریت خشم بر مبنای الگوی ریلی و شاپشایر در کاهش پرخاشگری و ارتقای رضایت زناشویی افراد مبتلا به سوء‌ مصرف مواد [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 99-116]
  • رفتار خرابکارانه پیش‌بینی‌کننده‌های نگرش نوجوانان به رفتار خرابکارانه: نقش مؤلفه‌های ازخودبیگانگی روانی و کیفیت دلبستگی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 101-118]
  • رفتار شهروندی سازمانی اثر دگرگون‌سازی شغلی بر عملکرد تکلیفی و رفتار شهروندی سازمانی با میانجی-گری انگیزش شغلی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 155-180]
  • رفتارهای بهداشتی پیش‌بینی تغییرات رفتارهای بهداشتی بر اساس متغیرهای احساس انسجام، خودکارآمدی کلی، خوش‌بینی و بدبینی در جمعیت دانشجویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 19-36]
  • روایی هنجاریابی پرسشنامه استدلال تورپ در دانشجویان [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 41-55]
  • روان‌نژندی ارتباط عوارض خلقی قرص‌های خوراکی ترکیبی پیشگیری از بارداری با عوامل شخصیت [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 49-66]
  • روان-نژندگرایی؛ برونگرایی؛ پانیک نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و روان‌نژندگرایی و برونگرایی در نشانه-های پانیک [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 195-218]
  • روی‌آورد شناختی ‌ـ‌ رفتاری اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی با روی‌آورد شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانه‌های اختلال‌های‌ رفتاری درون‌نمود در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 259-280]

ز

  • زبان فراتحلیل پیامدهای شناختی – تحصیلی دوزبانگی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 123-146]
  • زنان نقش تشخیصی نقص در تنظیم هیجانی، ذهن‌آگاهی و خوددوست‌داری در زنان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و زنان عادی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 147-172]

س

  • سامانه‌های مغزی رفتاری الگوی ارتباطی بین ابعاد سرشت – منش و سامانه‌های مغزی رفتاری با علائم وسواس جبری [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 219-242]
  • سبک‌های اسنادی نقش هیجان‌های خودآگاه (استعداد شرم و استعداد گناه) و سبک‌های اسنادی در پیش‌بینی نشانه‌های عمومی روانپزشکی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 33-48]
  • سبک‌های تفکر رابطه «همخوانی/ناهمخوانی سبک‌های تفکر دانشجو- استاد» با پیشرفت تحصیلی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 67-79]
  • سخنرانی تأثیر سه روش بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، گفتگو در گروه‌های کوچک به روش مشارکتی و سخنرانی، بر رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 195-239]
  • سرزنش خود نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در نشانه‌های شخصیت مرزی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 209-226]
  • سرزنش دیگران نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در نشانه‌های شخصیت مرزی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 209-226]
  • سرشت-منش الگوی ارتباطی بین ابعاد سرشت – منش و سامانه‌های مغزی رفتاری با علائم وسواس جبری [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 219-242]
  • سلامت‏روانی مقایسه‏ کیفیت‏ زندگی و سلامت‏ روانی همسران بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، دوقطبی، افسردگی‏ اساسی و افراد بهنجار [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 173-193]
  • سلامت عمومی رابطه ساده و چندگانه اندازه شبکه اجتماعی و احساس تنهایی با سلامت عمومی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 15-39]
  • سلامت عمومی پیش‌بینی تغییرات سلامت عمومی دانشجویان بر اساس مولفه‌های هوش هیجانی و ابعاد کانون کنترل [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 37-55]
  • سوء مصرف مواد اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی مدیریت خشم بر مبنای الگوی ریلی و شاپشایر در کاهش پرخاشگری و ارتقای رضایت زناشویی افراد مبتلا به سوء‌ مصرف مواد [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 99-116]

ش

  • شبکه‌های توجه اثر تمرین شناختی بر کارایی شبکه کنترل اجرایی توجه و سرعت پردازش (با رویکرد نظریه هب) [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 75-99]
  • شخصیت مرزی نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در نشانه‌های شخصیت مرزی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 209-226]
  • شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی مقایسه تأثیر دو روش آموزش تنظیم هیجان و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، بر پریشانی روانشناختی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مادران کودکان عقب‌مانده ذهنی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 43-59]

ض

  • ضربان قلب تأثیر هیجانی موسیقی بر فشارخون و ضربان قلب در افراد مبتلا به فشارخون اساسی بر اساس ابعاد شخصیتی درون‌گرایی و برون‌گرایی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 57-73]

ط

  • طرحواره‌های ناسازگار اولیه رابطه طرحواره‌های ناسازگار اولیه با کمال‌گرایی: آزمون یک الگوی علّی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 81-97]
  • طرحواره‌های ناکارآمد اولیه ارتباط ادراک رفتار والدین با افسردگی و اضطراب در فرزندان: با نقش میانجی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 171-193]

ع

  • عدم تحمل بلاتکلیفی مقایسه مولفه‌های شناختی اضطراب بین بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواسی جبری و افراد عادی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 153-169]
  • عقب‌مانده ذهنی مقایسه تأثیر دو روش آموزش تنظیم هیجان و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، بر پریشانی روانشناختی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مادران کودکان عقب‌مانده ذهنی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 43-59]
  • علائم وسواس جبری الگوی ارتباطی بین ابعاد سرشت – منش و سامانه‌های مغزی رفتاری با علائم وسواس جبری [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 219-242]
  • عملکرد تحصیلی بررسی رابطه آخرت نگری، هدفمندی در زندگی، امید و انگیزش تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 181-207]
  • عملکرد تکلیفی اثر دگرگون‌سازی شغلی بر عملکرد تکلیفی و رفتار شهروندی سازمانی با میانجی-گری انگیزش شغلی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 155-180]
  • عملکرد خواندن اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و آگاهی واج‌شناختی در دانش‌آ-موزان نارساخوان [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 189-210]
  • عملکرد شغلی نقش عواطف مثبت و منفی در رضایت و عملکرد شغلی اعضای هیات علمی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 131-152]
  • عوارض خلقی ارتباط عوارض خلقی قرص‌های خوراکی ترکیبی پیشگیری از بارداری با عوامل شخصیت [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 49-66]
  • عواطف مثبت و منفی نقش عواطف مثبت و منفی در رضایت و عملکرد شغلی اعضای هیات علمی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 131-152]
  • عوامل شخصیت ارتباط عوارض خلقی قرص‌های خوراکی ترکیبی پیشگیری از بارداری با عوامل شخصیت [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 49-66]

ف

  • فراتحلیل فراتحلیل پیامدهای شناختی – تحصیلی دوزبانگی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 123-146]
  • فشارخون تأثیر هیجانی موسیقی بر فشارخون و ضربان قلب در افراد مبتلا به فشارخون اساسی بر اساس ابعاد شخصیتی درون‌گرایی و برون‌گرایی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 57-73]

ق

  • قیاس‌گری توضیحی متنی مقایسه تأثیر تدریس با الگوی قیاسگری (TWA) و یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک‌های یادگیری ترجیحی بر بازده‌های یادگیری و نگرش نسبت به علوم [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 143-169]
  • قاطعیت بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه قاطعیت و رابطه آن با رضایت از زندگی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 241-258]
  • قرص‌های خوراکی پیشگیری از بارداری ترکیبی ارتباط عوارض خلقی قرص‌های خوراکی ترکیبی پیشگیری از بارداری با عوامل شخصیت [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 49-66]

ک

  • کانون کنترل بیرونی پیش‌بینی تغییرات سلامت عمومی دانشجویان بر اساس مولفه‌های هوش هیجانی و ابعاد کانون کنترل [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 37-55]
  • کانون کنترل درونی پیش‌بینی تغییرات سلامت عمومی دانشجویان بر اساس مولفه‌های هوش هیجانی و ابعاد کانون کنترل [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 37-55]
  • کیفیت دلبستگی پیش‌بینی‌کننده‌های نگرش نوجوانان به رفتار خرابکارانه: نقش مؤلفه‌های ازخودبیگانگی روانی و کیفیت دلبستگی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 101-118]
  • کیفیت زندگی رابطه ذهن آگاهی، راهبردهای مقابله‌ای و استرس ادراک شده با کیفیت زندگی بیماران سرطانی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 171-188]
  • کیفیت‏ زندگی مقایسه‏ کیفیت‏ زندگی و سلامت‏ روانی همسران بیماران مبتلا به اختلال اسکیزوفرنی، دوقطبی، افسردگی‏ اساسی و افراد بهنجار [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 173-193]
  • کیفیت زندگی کاری رابطه استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 1-16]
  • کمال‌گرایی رابطه طرحواره‌های ناسازگار اولیه با کمال‌گرایی: آزمون یک الگوی علّی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 81-97]
  • کنترل اجرایی؛ تمرین شناختی؛ حافظه کاری بینایی- فضایی؛ سرعت پردازش؛ زمان واکنش اثر تمرین شناختی بر کارایی شبکه کنترل اجرایی توجه و سرعت پردازش (با رویکرد نظریه هب) [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 75-99]

گ

  • گفتگو در گروه‌های کوچک به روش مشارکتی تأثیر سه روش بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، گفتگو در گروه‌های کوچک به روش مشارکتی و سخنرانی، بر رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 195-239]

م

  • محافظت بیش از حد ارتباط ادراک رفتار والدین با افسردگی و اضطراب در فرزندان: با نقش میانجی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 171-193]
  • محیط آموزشی مدل استرس شغلی در محیط‌های آموزشی - دانشگاهی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 61-89]
  • محیط دانشگاهی مدل استرس شغلی در محیط‌های آموزشی - دانشگاهی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 61-89]
  • مدیریت خشم اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی مدیریت خشم بر مبنای الگوی ریلی و شاپشایر در کاهش پرخاشگری و ارتقای رضایت زناشویی افراد مبتلا به سوء‌ مصرف مواد [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 99-116]
  • مدل علّی رابطه طرحواره‌های ناسازگار اولیه با کمال‌گرایی: آزمون یک الگوی علّی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 81-97]
  • مراقبت ارتباط ادراک رفتار والدین با افسردگی و اضطراب در فرزندان: با نقش میانجی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 171-193]
  • مشکلات رفتاری اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی/کم‌توجهی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 135-154]
  • مشکلات‌‌زناشویی رابطه توانایی حل‌مسأله خانواده و باورهای غیرمنطقی با مشکلات و ناسازگاری‌‌زناشویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 1-17]
  • معلم رابطه استرس شغلی و کیفیت زندگی کاری معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 1-16]
  • معمای اخلاقی تأثیر سه روش بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، گفتگو در گروه‌های کوچک به روش مشارکتی و سخنرانی، بر رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان دختر پایه دوم متوسطه [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 195-239]
  • مهارت‌های اجتماعی اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی با روی‌آورد شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانه‌های اختلال‌های‌ رفتاری درون‌نمود در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 259-280]
  • مهارت‌های اجتماعی و سبک-های یادگیری بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک‌های یادگیری بر رشد مهارت-های اجتماعی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 1-18]
  • موسیقی تأثیر هیجانی موسیقی بر فشارخون و ضربان قلب در افراد مبتلا به فشارخون اساسی بر اساس ابعاد شخصیتی درون‌گرایی و برون‌گرایی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 57-73]

ن

  • نارساخوانی اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و آگاهی واج‌شناختی در دانش‌آ-موزان نارساخوان [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 189-210]
  • ناسازگاری‌‌زناشویی رابطه توانایی حل‌مسأله خانواده و باورهای غیرمنطقی با مشکلات و ناسازگاری‌‌زناشویی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 1-17]
  • ناگویی خلقی نقش سیستم‌های مغزی-رفتاری و حساسیت پردازش حسی در ناگویی خلقی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 83-98]
  • ناگویی هیجانی نقش تعدیل‌کننده ناگویی هیجانی در رابطه بین سبک‌های دلبستگی و شدت اختلال-های مصرف مواد [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 17-42]
  • نشانه‌های عمومی روانپزشکی نقش هیجان‌های خودآگاه (استعداد شرم و استعداد گناه) و سبک‌های اسنادی در پیش‌بینی نشانه‌های عمومی روانپزشکی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 33-48]
  • نشانـه‌های نباتی و غیرنباتی افسردگی رابطه نگرانی و نشخوار فکری با باورهای فراشناختی و نشانگان افسردگی اساسی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 111-124]
  • نشخوار فکری رابطه نگرانی و نشخوار فکری با باورهای فراشناختی و نشانگان افسردگی اساسی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 111-124]
  • نشخوار فکری نقش راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در نشانه‌های شخصیت مرزی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 209-226]
  • نظام‌های مغزی/رفتاری نقش سیستم‌های مغزی-رفتاری و حساسیت پردازش حسی در ناگویی خلقی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 83-98]
  • نقص در تنظیم هیجانی نقش تشخیصی نقص در تنظیم هیجانی، ذهن‌آگاهی و خوددوست‌داری در زنان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و زنان عادی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 147-172]
  • نگرانی رابطه نگرانی و نشخوار فکری با باورهای فراشناختی و نشانگان افسردگی اساسی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 111-124]
  • نگرش نسبت به علوم مقایسه تأثیر تدریس با الگوی قیاسگری (TWA) و یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک‌های یادگیری ترجیحی بر بازده‌های یادگیری و نگرش نسبت به علوم [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 143-169]
  • نوجوانی پیش‌بینی‌کننده‌های نگرش نوجوانان به رفتار خرابکارانه: نقش مؤلفه‌های ازخودبیگانگی روانی و کیفیت دلبستگی [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 101-118]
  • نوجوانان آسیب‌دیده اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری برکاهش علائم افسردگی و افزایش امید در بین نوجوانان مواجه شده با آسیب [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 125-141]
  • نوروفیدبک اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر عملکرد خواندن و آگاهی واج‌شناختی در دانش‌آ-موزان نارساخوان [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 189-210]

و

  • ویژگی‌های روانسنجی بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسشنامه قاطعیت و رابطه آن با رضایت از زندگی [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 241-258]
  • وسواس شستشو بازداری شناختی در اختلال وسواس شستشو: پارادایم بازداری بازگشت [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 117-130]

ه

  • همخوانی/ ناهمخوانی رابطه «همخوانی/ناهمخوانی سبک‌های تفکر دانشجو- استاد» با پیشرفت تحصیلی [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 67-79]
  • هنجاریابی هنجاریابی پرسشنامه استدلال تورپ در دانشجویان [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 41-55]
  • هوش‌های چندگانه تفاوت‌های جنسیتی در برآوردهای شخصی از هوش‌های چندگانه در جامعه دانشجویان [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 91-110]
  • هوش هیجانی پیش‌بینی تغییرات سلامت عمومی دانشجویان بر اساس مولفه‌های هوش هیجانی و ابعاد کانون کنترل [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 37-55]

ی

  • یادگیری خودنظم داده شده رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی [دوره 9، شماره 34، 1393، صفحه 1-14]
  • یادگیری مشارکتی مقایسه تأثیر تدریس با الگوی قیاسگری (TWA) و یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک‌های یادگیری ترجیحی بر بازده‌های یادگیری و نگرش نسبت به علوم [دوره 9، شماره 33، 1393، صفحه 143-169]
  • یادگیری مشارکتی بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبک‌های یادگیری بر رشد مهارت-های اجتماعی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان [دوره 9، شماره 35، 1393، صفحه 1-18]
  • یوگا اثربخشی ذهن آگاهی مبتنی بر یوگا در بهبود نشانه‌های بی‌خوابی ثانویه [دوره 9، شماره 36، 1393، صفحه 119-134]